Droogtraining

op .

Klik op bovenstaande link en het Excel bestand opent in de pop-up om te zien bij wie je voorlopig bent ingedeeld voor de fiets en of droog training 2018.

Trainers / Begeleiders

 Jan Spijk  06 - 572 511 85
 Steven van Essen  06 - 271 503 82
   

Droogtraining

De droogtraining is op woensdagavond van 19.00 tot 20.00 ~ 20.30 uur.
De trainers bepalen wie in welke groep traint.
De training is in het spijkbos en start vanaf de parkeerplaats Alkruidpad Biddinghuizen.
Ook wordt er wel eens op het strand, in het bos of op de zandverstuiving getraind.

Training:

  • 18.55 uur uiterlijk aanwezig zijn
  • 19.00 uur start training
  • 20.00 uur einde training groep pupillen
  • 20.30 uur einde training groep Junioren etc.

De trainers beginnen om 19.00 uur met de les en de uitleg. Voor degenen die te laat komen gaan ze dat niet nog eens doen.

  • We raden af om tijdens de training te gaan eten; doe dat zo veel mogelijk voor of na de training. Neem wel drinken mee voor tijdens en na de training.

Afmelden:

Het is heel prettig als we weten wanneer iemand niet komt trainen. Whatsapp , SMS of mail daarom naar één van je trainers om je af te melden. Liever niet bellen, want vaak moeten de trainers  overdag werken en kunnen dan wellicht de telefoon niet opnemen.  

Huisregels 

  • tijdig op de training zijn 
  • bij afwezigheid: verplicht afmelden bij trainer of daartoe aangewezen persoon 
  • bij vragen/opmerkingen/problemen: bespreken met je eigen trainer, als je er samen niet uitkomt, neem dan contact op met de secretaris
  • draag altijd de voorgeschreven kleding 
  • het lid moet aanwijzingen van de trainer zo goed mogelijk opvolgen 
  • de trainer wil graag adviseren bij blessures, aanschaf kleding, schoenen, schaatsen, skeelers en dergelijke 

Extra info 

Mocht er geen training zijn, dan wordt dit via een e-mail en/of de website / facebook en twitter zo snel mogelijk aan jullie doorgegeven. Twijfel je toch? Neem dan even contact op met je trainer. 
Het dragen van sponsorkleding is verplicht bij trainingen, wedstrijden en clubactiviteiten. 
Vervoer trainingen: dit moet je zelf regelen. Op site is een lijst, hierop kun je zien wie wanneer traint en aan de hand daarvan kun je samen het vervoer regelen.
De kosten van het meerijden voor trainingen dien je onderling  per auto zelf te regelen. 

Kleding

Droogtraining: 

De droogtraining bestaat uit veel lopen (o.a. de warming-up en de cooling-down). Dit gebeurt meestal in de vorm van een duurloopje of intervaltraining. Tijdens de zomertraining heb je nog geen specifieke schaatskleding nodig. Eigenlijk heb je kleding nodig die lekker zit en die niet te warm, maar ook niet te koud is, zodat je al de oefeningen onbelemmerd mee kunt doen. Te denken valt in het voor- en najaar aan een shirt met daar over­heen een trainingsjack dat je, als het te warm wordt, makkelijk kan uittrekken. Daaronder een trainings- of joggingbroek, als het maar niet strak om de benen zit zodat de spieren niet  al  te  gauw  afkoelen  bij een rustpauze.  In de zomer kun je een T-shirt met een korte broek of een soort wielrenbroek aan­doen. Een jasje o.i.d. voor & na de training is aan te bevelen, om kou vatten te voorkomen! 

Bij de droogtraining is het dragen van het STG T-shirt verplicht, bij koude omstandigheden het dragen van het STG jasje.
Draag altijd de voorgeschreven sponsorkleding van de club, zo ben je voor de trainers goed te herkennen.

Sportschoenen 

De droogtraining bestaat uit veel lopen (o.a. de warming-up en de cooling-down). Goed schoeisel is daarbij belangrijk!

Wie zegt goed of lekker te lopen op oude gympies voor weinig stelt geen hoge eisen aan het schoeisel of bedriegt zichzelf. Alleen al het feit, dat het beender- en spierstelsel bij elk moment van landing van de voet ongeveer twee á drie maal het lichaamsgewicht moet verwerken, geeft wel aan welke belastingen zich bij het lopen voordoen. En deze krachten missen hun uitwerking niet op de schoenen.

Ga je nieuwe schoenen kopen, neem dan je oude schoenen mee. Aan de hand van het afgesleten loopvlak kan de verkoper zien welke nieuwe schoen voor jou geschikt is.

Enkele globale punten die je kunt controleren bij aanschaf van nieuwe loopschoenen zijn: 

  • pasvorm 
  • hielsteun
  • achillespeesbescherming
  • goed afgewerkt binnengedeelte
  • vetersysteem
  • binnen-, tussen- en buitenzool met schokdempende eigenschap­pen
  • breedte van de zool, verschillen voor vrouwen en mannen
  • materiaalgebruik
  • bouw van de schoen; denk aan pronatie en supinatie (binnen­kant of buitenkant van de voet lopen ofwel X- of O-benen)
  • goede vlakverdeling van het profiel.

Tips m.b.t. de pasvorm:

  • Pas de schoenen niet als de voeten zijn gezwollen.
  • Pas beide schoenen en rijg ze vast.
  • Loop even met de schoenen. Beter nog: test ze even.
  • Voor de lengtemaat: neem de langste teen als maat en dat is niet altijd de grote teen.
  • Voor 'moeilijke voeten' is er altijd een orthopedisch schoenmaker.
  • De leest van de schoen bepaalt de pasvorm. Te brede of te smalle schoenen zijn (op de lange duur) erg oncomfortabel.
  • Ga niet direct op nieuwe schoenen trainen, maar wandel er eerst een paar keer mee.